27 Nisan 2012 Cuma

                      FATİH PROJESİ'NİN ELEŞTİRİSİ 

Melek KAPLAN:  1 – Tartışmada konu dışına çıkılmamalıdır.
2 – Önyargılı olunmamalıdır.
MERVE:  Örneğin, bir sorunun incelenmesi ve çözüm üretilmesine dair bir toplantı düzenlenecek olursa, böyle bir toplantıda, çözüm için, Altı Şapkalı Düşünme Tekniğinin kullanılması mümkündür. Önce sorun incelenir, sonra çözüm önerileri üretilir ve daha sonra eleştirel değerlendirmelerin sonucunda uygun çözüm seçilir. Toplantı, herkesin, Mavi şapkanın toplantıyı nasıl idare edeceğini, nasıl hedef ve amaçlara ulaşılacağını duyuracağı beklentisi ile başlar. Tartışma Kırmızı şapkanın sorunu çözümü ile ilgili fikir ve tepkileri toplama düşüncesi ile devam eder. Bu faz gerçek çözüm için kısıtların geliştirilmesi için de kullanılır. Tartışma, fikirler ve muhtemel çözümler üretmesi için Yeşil şapkaya geçer. Daha sonra tartışma, bilgi üretmeyi düşünen Beyaz şapka ile çözümleri eleştirmeyi düşünen Siyah şapka arasında gider gelir.
Herkes herhangi bir anda belli bir yaklaşıma odaklandığı için, grup, bir kişinin (Kırmızı şapka) duygusal tepki göstermesinden ya da başka bir kişinin (Beyaz şapka) objektif düşünmeye ve yine bir başka kişinin (Siyah şapka) yaklaşımlara eleştirel olmaya çalışmasından çok daha fazla işbirlikçi olacaktır.
Melek KAPLAN:  1-Tartışmada konu dışına çıkılmamalıdır.
2 – Önyargılı olunmamalıdır.Hoşgörülü, nazik olmak, sabırlı davranmak gereklidir.
3 – Anlam tekrarına düşmemek gerekir.
4 – Kısır tartışmalardan kaçınmak gerekir.
MERVE:  Kısa adı Fatih Projesi olan “Fırsatları Araştırma, Teknolojiyi İyileştirme Hareketi” kapsamında 17 ildeki 52 okula, 13 bin tablet bilgisayar ve 500 akıllı tahta dağıtıldı.
MERVE:  Fatih Projesi Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülmekte olup, Ulaştırma Bakanlığı tarafından desteklenen bir projedir. 3 yılda tamamlanması planlanmıştır. 1. Yıl ortaöğretim okulları, 2. Yıl ilköğretim ikinci kademe, 3. Yıl ise ilköğretim birinci kademe ve okul öncesi kurumlarının BT donanım ve yazılım altyapısı, e-içerik ihtiyacı, öğretmen kılavuz kitaplarının güncellenmesi, öğretmenler için hizmetiçi eğitimler ve bilinçli, güvenli, yönetilebilir BT ve internet kullanımı ihtiyaçlarının tamamlanması hedeflenmektedir.
Melek KAPLAN  Eğitim ve öğretimde fırsat eşitliğini sağlamak ve okullarımızdaki teknolojiyi iyileştirmek amacıyla Bilişim Teknolojileri araçlarının öğrenme-öğretme sürecinde daha fazla duyu organına hitap edilecek şekilde tasarlanmıştır.

MERVE  Arkadaşlar Fatih projesi kapsamında kullanılacak olan tablet pcler yararları olduğu kadar zararlarının da bulunduğu bir uygulamadır.
İSMAİL YELİVEN:  Kırmızı şapka (Ateş): Duygusal şapkadır. Görüşülen konu ile ilgili olarak, kişilere hiçbir dayanağı olmadan, sezgi, fikir ve duygularını söyleme fırsatı verir.(sübjektif)
MERVE:  öncelikle yararlarını savunacak arkadaşlarımızı dinlemek isteriz
KEVSER:  günümüz bilgi teknolojisi olduğu için bireylerin bundan uzak kalması düşünülemez
İSMAİL YELİVEN:  bence çok yararsız içi boş tamamen ögrencilere faydasız olacagını düşünüyorum
KEVSER:  ama hayatımızın her alanında var
dolayısıyla zaten öğrenciler teknolojiyle iç içe
ESİN:  fakat günümüz çocukları teknolojiyi pek yararlı şeyler için kullanmıyorlar bu sistem onların daha çok teknolojiyle iç içe olmalarına neden olmakta bununda kötü sonuçlar doğuracağını düşünüyorum.
MERVE:  bir de şu şekilde düşünmek gerekir arkadaşlar bu pc leri kullanabilecek donanıma sahip öğretmenler yetiştirilmekte midir?
Melek KAPLAN:  Eğitim ve öğretimde fırsat eşitliğini sağlamak ve okullarımızdaki teknolojiyi iyileştirmek amacıyla ; Bilişim Teknolojileri araçlarının öğrenme-öğretme sürecinde daha fazla duyu organına hitap etmesi noktasında tasarlanmıştır.
MERVE:  Eskiden öğretmen derste rahatlıkla espri yapıp dersi daha iyi ve eğlenceli anlatabilirdi. Ama şimdi bu projeyle öğretmen adeta dersi öğrenciye değil de veliye anlatmış olacak
KEVSER:  bu projeyle öğretmenlerin de yetiştirilmesi mümkün olacaktır mervecim
MERVE:  Geçmiş 100 yılda, gelişen teknoloji, hayatımızı kolaylaştırmak adına aynı zamanda çevremizde büyük bir elektromanyetik kirlilik oluşturmaktadır. Bu görünmez kirlilik baş ağrısı, yorgunluk, unutkanlık, nörolojik problemler, alzheimer, kanser ve erkeklerde kısırlık gibi hastalıklara da beraberinde getirmektedir.Yani demem o ki her sınıfta öğrenci sayısı kadar tabletin bulunmasıyla o ortama yayılacak radyasyonu bir düşünün..
KEVSER:  ama bunu sadece tabletler açısından düşünmemek gerekir
VATAN GÜVEN:  AKP’nin bir projesi de FATİH yani derslerin kamerayla çekilmesi yani öğrencinin hiçbir dersi kaçırmaması. Peki bu proje uygulanırsa dersler eski şekildeki rahatlıkla işlenebilir mi? Hem öğrencinin hem öğretmenin özgürlükleri sınırlandırılmış olacak
İSMAİL YELİVEN:  bence tabletten çıkan radrasyonları düşünelim küçük çocuklara yazık değil mi?
Melek KAPLAN:  hayatın her alanında yeterince radyasyon var zaten
MERVE:  elbetteki yararları da olacaktır
en önemlisi de eğitimin sistemleştirilmesi ve hızlandırılması kapsamında önemli bir adımdır
VATAN GÜVEN:  Eskiden öğretmen derste rahatlıkla espri yapıp dersi daha iyi ve eğlenceli anlatabilirdi. Ama şimdi bu projeyle öğretmen adeta dersi öğrenciye değil de veliye anlatmış olacak
YANİ ARKADAŞLAR EĞİTİMİN ÖZERKLİĞİ ÇOK SIKI BİR DENETİMLE BİTİRİLMEK İSTENİYOR
ESİN: öğrenciler öğretmenle herhangi bir iletişime geçemeyecek buda hem öğretmen hem de öğrenciler için olumsuz olacaktır.
Melek KAPLAN:  gelişen dünya teknolojisi karşısında bir çok devlet bir noktaya kadar ayakta kalıp ya çöküşe sürüklenir ya da yenilik yapmak zorunda kalır.
KEVSER:  dolayısıyla yeniliklere açık olmak gerekir
VATAN GÜVEN:  Her okulda mutlaka yaramaz ve şımarık öğrenciler vardır. O öğrencilere öğretmenin kendi yoluyla disiplini sağlaması gerekir fakat şimdi öğretmenin en küçük kulak çekmesi veya bağırması velinin ağzına laf olacak. Öğretmen tabii ki bunu yapmaya korkacak.
ESİN:  bu sürece bakılarak söyleyeceğim şey yaraları pek düşünülmemeli çünkü verdiği zararlar daha kötü sonuçlar doğuruyor
MERVE :  Yerli üretim olarak düşünülen Fatih projesindeki tabletler Diyarbakır, Erzurum, Yozgat, Ankara, Balıkesir, Erzincan Kayseri, Rize, Bingöl, Karaman, Samsun, Uşak ve İstanbul da dahil olmak üzere tam 13 ilde öğrenci ve öğretmenlere verilmesi planlanıyor.
KEVSER:  ama tablet verilmesinin yanı sıra hem her sınıfta kablolu internet hemde etkileşimli tahta da bulunmaktadır
VATAN GÜVEN:  Ortada sadece Başbakan’ın 2010 Kasımı’nda ve seçim öncesinde ortaya attığı bir slogan var. Bunun içini aceleyle doldurmak için MEB bürokratları, harcanacak 8-9 milyar TL için iştahı kabarmış birkaç şirketin de yardımıyla, genel ve sığ bazı açıklamalar yapmanın ötesine gidememiştir.
MERVE:  Bu cihazların üzerinde Wifi var ve istedikleri yerden internete bağlanabilecekler
KEVSER:  sadece tablet olarak bakılmamalı
İSMAİL YELİVEN:  ya arkadaşlar olmaz bu iş benim hislerime güvenin bu proje gereksiz para masrafı ve teli yok sadece çıkar amaçlı yapılmış bir projedir
ESİN:  Bu süreçte adil davranılmaması da eksi bir yöndür
Melek KAPLAN:  öğrencinin ve öğretmenin bilgiye daha kısa sürede sınıf ortamında istediği zaman ulaşmasını sağlayan bir proje
VATAN GÜVEN:  Pedagojik değer ve katkısını kimsenin açıklayamadığı, projesi yapılmadan, öğretmen ve okul yöneticileri gibi paydaşlarla ve konunun uzmanlarıyla danışılmadan, dünyadaki uygulamalardan habersiz olarak alelacele başlayan bu girişimin eğitime bir yararı olması bir yana, neden olabileceği tehlikeler de vardır:
İSMAİL YELİVEN:  elektrik olmayan yerde tablet ne yapsın. önce öğretmen okul yapılmalı
MERVE:  Akıllı tahtalar sayesinde eğitim tamamen dijital ortama aktarılabiliyor.
ESİN  ama bu şekilde olduğu içinde öğrenci araştırmadan bilgiye ulaşabiliyor hazıra konuyor
KEVSER  yani bu açılardan da bakılmalı
Melek KAPLAN:  bu proje çok güzel muhteşem eksiksiz bir proje değil zaten kötünün iyisi olabilecek bir proje belkide ama şu da var arkadaşlar sonuçta bu adım sadece eğitim için atılmış bir adım değil içinde bir çok ideolojik nedenler var
VATAN GÜVEN:  mesela zaraları şöyle açıklayalım;İyi düşünülmemiş ve hızlı değiştiği için kısa sürede demode olacak teknoloji kullanarak 8-10 milyarlık harcama israf edilmiş olabilecektir.
İSMAİL YELİVEN:  vatan arkadaşım ve melek arkadaşım projeyi özetledi
bence
VATAN GÜVEN:  Zaten ortalama başarı düzeyinin çok düşük olduğunu hem ÖSS  sınav sonuçlarında gördüğümüz eğitim sistemimiz daha da olumsuz etkilenebilecektir.
KEVSER:  mutlaka eksileri de var ama iyi yönlerini de göz ardı etmemek gerekir
MERVE  Önlerinde zararlı yazılımlar, kötü niyetli kişiler, teknik servis problemleri, arızalı ürünlerin kısa sürede telafi edilmesi, öğrencilerin yaramazlıkları, hırsızlıklar, bilinçsiz aileler, zeki çocukların cihazların içine ROM atmaları, bir şekilde kurulacak olan network’e dışarıdan müdahale etmek isteyenler ve daha birçok zorlu yol var.  Umarım Fatih gibi, Fatih Projesi de başarılı olur ve ülkemizde yeni bir eğitim devri, yepyeni bir çağ ortaya çıkar.
KEVSER:  bunu denemeden bilemeyiz
VATAN GÜVEN:  daha bitmedi arkadaşlar , Tabletlerle etkileşimli tahta arasındaki iletişim kablosuz olarak (Wi Fi) sağlanacağı için, her sınıfta adeta orta boy bir baz istasyonu varmış gibi bir ışınım (emisyon) olacaktır
MERVE:  buna kesinlikle katılıyorum vatan
Melek KAPLAN:  gelişen dünya teknolojisi karşısında zorunlu olarak birçok ideoloji adına tasarlanmış bir proje
VATAN GÜVEN:  Evinin yakınında kurulacak baz istasyonundan rahatsız olan insanımız, çocuklarını ortasında bir baz istasyonu olan sınıfa her gün yolluyor olacaktır.
KEVSER:  tabletlere kadar her öğrencide cep telefonu var
ne kadar engellenilebilir ki
VATAN GÜVEN:  Nitekim Güney Kore ve İngiltere gibi bazı ülkelerde bir yandan pilot uygulamalar diğer yandan teknoloji ile pedagoji arasında sinerji arayışındaki araştırmalar süregidiyor.
Ülkemizde de, paydaşlar ve konunun uzmanları ile beraber iyi düşünülmüş bir proje ile yol haritasının hazırlanması gerekiyor. Bunların hiçbiri olmadan, sadece donanım satan firmaların ve yaldızlı laf eden politikacıların yararlanacağı bir girişim, eğitim sistemimizi daha da olumsuz etkileme pahasına başlıyor.
Melek KAPLAN:  radyasyon her alanda olan bir olay arkadaşlar
ESİN:  Sonuç olarak bu projelerle öğrenci ile öğretmen arasındaki samimiyet ve saygı azalacak, öğrenciler düşünme ve araştırmadan uzak yetişecek, radyasyonun çok olduğu bir ortamda çok fazla zarar görecek, öğretmenin dersteki fonksiyonu azalacak ve daha birçok neden sayabiliriz bu yüzden fatih projesi yaralı bir şey değil aksine çok kötü sonuçlar doğurabilecek bir projedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder