27 Nisan 2012 Cuma

GÖRSELLERİN EĞİTİMDEKİ ROLÜ




Görseller eğitimde oldukça önemli roller oynar.Bazen saatlerce anlatamadığımız bazı kavaramlar görsellerle gayet daha iyi anlatılabilir ve öğrenciler tarafından kavranabilir.Hem böylece eğitim süreci de daha eğlenceli hale gelir ve öğrenci de sıkılmaktan kurtulur.Örneğin


 BİR   FALEZ
Mesela bir falezi bu şekilde kolaylıkla anlatabilirsiniz.


Başka bir örnekle

BİR KIYI KORDONU
Özellikle coğrafik şekiller bu şekilde çok rahat kavaranabilir.



Dağların denize paralel uzanmasını  bu şekilde anlatabilirsiniz.



Görsellik ancak gösteri yöntemi ile gerçekleşir.Gösteri yöntemi herhangi bir konun araç ve gereç yardımıyla öğretilmesidir.Bu araç ve gereçler; görsel, işitsel ve hem de görsel-işitsel’dir.Bu yöntem daha çok duyu organını uyardığı, öğrencinin ilgi ve dikkatini çektiği için öğrenmeyi kolaylaştırır.Ünlü bir Çin atasözünün“işitirim ve unuturum, görürüm ve hatırlarım, yaparım ve anlarım” ne kadar anlamlı olduğunu görürüz.Zaman sabit tutulmak üzere insanlar okuduklarının% 10’unu, işittiklerinin % 20’sini, hem görüp hem de işittiklerinin% 50’sini, söylediklerinin % 70’ini ve yapıp söyledikleri bir şeyin ise % 90’ını hatırlar. Öğretimde görsel ve işitsel araçlar kullanıldığında öğrenme hem daha çabuk ve hem de daha kalıcı olur. Yukarıdaki açıklamalardan anlaşıldığı gibi bir öğretim etkinliği ne kadar çok duyu organına hitap ederse öğrenme o kadar iyi gerçekleşir.

Araç ve gereçlerin öğretimdeki rolleri şunlardır:

– Öğrencinin dikkatini çekerek onları güdüler.

– Öğrencinin dikkatini canlı tutar.

– Öğrencinin duygusal tepki vermesini sağlar.

– Kavramları somutlaştırır.

– Anlaşılması zor olan kavramları basitleştirir.

– Şekiller yoluyla bilginin düzenlenmesini ve alınmasını kolaylaştırır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder